Dat fiind faptul că mulți directori de firme manifestă o reticență față de critică, în articolul de astăzi am adunat 3 modalități prin care puteți depăși această barieră față de recenziile negative.

Așadar, să începem discuția noastră despre Recenzii.

Recenziile - Instrument eficient de marketing

Primul pas ar fi schimbarea percepției asupra recenziilor, să le consideri o sursă importantă de informații și un instrument de marketing, la fel de avantajos precum site-urile de socializare, sau chiar și mai bun.

Pentru început este important de știut că recenziile îți pot deschide ochii referitor la niște elemente despre afacerea ta despre care ai uitat sau despre care nici nu te-ai gândit. Adesea, opiniile în ansamblu ale autorilor de recenzii pot dezvălui perspective care e posibil să-ți fi scăpat. Pe lângă recenziile negative care cu siguranță trebuie luate în considerare, recenziile pozitive tot trebuie tratate corespunzător.

„dacă nu-ți mai concentrezi atenția pe review-urile negative, vei începe să vezi tipare ce ies în evidență din review-urile colective care vizează o afacere, tipare care îți vor furniza informații despre afacerea ta, despre competiție și despre domeniul tău”, zice Bill Tancer autorul cărții „Toată lumea critică„.

Chiar dacă nu este un proces plăcut să citești recenziile, trebuie să te împaci cu gândul că mereu vor exista recenzii negative. Partea bună este că ai o mulțime de avantaje dacă cunoști neajunsurile afacerii tale.

Care sunt aceste avantaje?

Dacă pui în perpectivă acele critici negative, îți dai seamă că există adevăr în ele și cu atât mai mult poți lansa un proiect știind în ce direcție poți face îmbunătățiri.

Dacă ai să atragi atenția și la recenziile competitorilor tăi ai să depistezi ce merge și ce nu merge în domeniul tău.

Mai multe detalii despre avantajele recenziilor le găsești în acest articol: 

Cum site-urile de recenzii îți pot îmbunătăți afacerea

Criticați sunt chiar și cei mai buni din domeniu. Criticați sunt TOȚI!

Alege orice firmă considerată a fi cea mai bună din domeniul ei – cea mai aclamată din punct de vedere critic, cea mai profitabilă cea mai de succes. Intră pe internet, du-te pe cel mai potrivit site de review-uri și găsește-le pe cele de 1 stea vizavi de această firmă. Cu siguranță dacă firma sau produsul respectiv sunt destul de cunoscute, vor exista și recenzii  negative. Acum citește-le. 

Mai mult ca sigur ai să găsești nemulțumiri de tot genul cum ar fi pentru un restaurant că prețurile sunt prea ridicate cu toate că în restaurantul de alături există fix așa mâncare dar la un preț mai rezonabil. De multe ori recenziile negative ar putea să nu vizeze direct produsul sau serviciul de bază, cum ar fi lipsa locurilor de parcare, sau că nu s-a putut obține o rezervare.

După ce vei vedea că găsești recenzii negative și la cei mai buni dintre cei buni îți va fi mai ușor să accepți critica față de compania ta.

Nu toate recenziile sunt reale

Există și recenzii „nereale” ?

Pentru început să definim ce înseamnă o recenzie reală. O recenzie reală este o recenzie scrisă de către un client real, care a avut o experiență reală cu firma ta. O recenzie fake, sunt acele recenzii care sunt scrise de către persoanele care au ca scop să îți defăimeze afacerea, chiar dacă nu știe nimic despre ea și nu a procurat nimic de la tine, în schimb, țelul lui fiind să îți pateze reputația firmei.

Cine sunt clienții fake?

Cum probabil ți-ai dat seama, clienții fake în mare parte sunt concurenții tăi, care își pot crea mai multe profiluri și să îți adauge mai multe recenzii negative care nu corespund adevărului.

Cum să depistezi recenziile negative?

O metodă ar fi să atragi atenția la data postării, dacă acestea sunt scrise una după alta, cu siguranță ai în față recenzii fake. Un alt semn ar fi atunci când ai citit un număr de peste 10 recenzii negative, dar ai impresia că citești același text. Cu alte cuvinte citești aceleași fraze, doar că puțin modificate.  

Despre cum să recunoști recenziile false o să menționăm în următoarele noastre articole. 

După ce o să te înveți să recunoști recenziile false și cele adevărate ai să realizezi că nu totul este într-atât de rău cum pare la prima vedere, cu atât mai mult, poți să rogi administrația site-ului să șteargă recenziile, dacă ai suficiente dovezi că recenziile sunt false.

Acum că știi cum să depășești frica față de recenzii, continuă să lucrezi asupra afacerii tale, pentru a primi, doar recenzii pozitive!